Ship to Gazas Henry Ascher svarar det nya israeliska utspelet

Läkaren Henry Ascher om israeliska eftergifter:

– Jag tror att detta är en eftergift. För två månader sen var det inte tal om att lätta på blockaden från Israels sida, säger Henry Ascher, barnläkare som deltog i aktionen Ship to Gaza på en av de svenska båtarna.

Hans första reaktion är att det låter bra, även om ingen i dagsläget kan säga vad lättnader exakt kan innebära, även om Ship to Gazas mål var att blockaden helt skulle upphöra.

Läs artikeln i GP

World Cup 2010 by Amer Shomali

En reaktion på ”Ship to Gazas Henry Ascher svarar det nya israeliska utspelet

  1. Hej,

    Mitt namn är Saman saidi och jag är redaktör för Moderna läkare, en pappers tidning som når ut till 16000 underläkare och medicinstudenter samt medlemmar i chefsföreningen. Jag önska att komma i kontakt med läkarna Henry Ascher och Victoria Strand för en intervju. Jag undrar om ni har möjlighet att hjälpa mig med kontaktuppgifter?

    Tack på förhand!

    Bästa hälsningar,
    Saman Saidi
    Redaktör, Moderna Läkare

Kommentera

