”Varför är USAs regering döv inför vad som gjorts min son?” Frågar pappan till den amerikanska medborgare som mördades på Frihetsflottan.

Genom sina advokater i Turkiet anklagar nu Furkan Dogan, pappa till den 19-åriga amerikanska medborgare som avrättades av israeliska kommandosoldater, för brist på intresse för hans son, det skriver amerikanska CommonDreams.org.

Dogan dödades av kommandosoldater som sköt honom i huvudet två gånger, och tre gånger i andra delar av hans kropp den 31 maj, på Frihetsflottans flaggskepp Mavi Marmara.

”Jag förstår fortfarande inte varför USAs regering är döv inför det som gjorts min son, en amerikansk medborgare. Jag kräver att USAs regering vidtar åtgärder för att försvara min sons rättigheter. Jag skulle också vilja veta varför USA röstade mot FNs undersökningsmissions Gaza-flottsrapport förra veckan, särskilt som den rapporten innehöll information om avrättningen av min son,” sade Dogan till Huffington Post.

En reaktion på ””Varför är USAs regering döv inför vad som gjorts min son?” Frågar pappan till den amerikanska medborgare som mördades på Frihetsflottan.

  1. Ping: Tweets that mention ”Varför är USAs regering döv inför vad som gjorts min son?” Frågar pappan till den amerikanska medborgare som mördades på Frihetsflottan. « Ship to Gaza Malmö -- Topsy.com

Kommentera

