Uppdaterat* Naksaprotesten i Qalandiya

I går hölls stora demonstrationer i anslutningen till al Naksa, nederlaget i Sexdagarskriget. Det slutliga antalet dödade är oklart, Syrien säger 23 palestinier, medan IDF tror att det var färre, enligt israeliska Haaretz. Enligt palestinska källor dödade Israel 20 och skadade över 350 civila fredliga demonstranter . Jag rapporterade inte om det därför att det bara är av sekundärt intresse för Gaza. Lewanu som ännu envisas med att kalla oss olika okvädningsord och vara allmänt sur, efterlyser dock att jag ska kommentera det. Därför kommer här en video från Gaza Youth Breaks Out, som alltså har bett Hamas, Fatah, Israel och ”det internationella samfundet” att fara år helvete i ett mycket passionerat brev i våras, och de kan alltså inte anses gå någon regerings ärenden:

6 reaktioner på ”Uppdaterat* Naksaprotesten i Qalandiya

  1. Lewanu har lite svårt med att läsa innantill. Jag har vid tre olika tillfällen varit tydlig med vem och vad jag publicerar:

    En gång till: Vad gäller den Israeliska lobbyn, svenskspråkiga israeler med uppdrag från IDF och andra som på olika sätt för regimens talan, så börjar jag med att påpeka:

    Vi diskuterar inte om Ni har rätt eller inte. Det faktum att vi sänder skepp mot Gaza, som Ni tenderar kapa, innebär att vi anser att Vi har rätt och Ni fel.

  2. Hej
    Vad bra att ni berättar sånt här. Den där Lewanu verkar ju inte klok anser jag. Kan du inte bara stoppa personen?

      • Sedan gör förstås hennes mejl det möjligt för oss att publicera saker om de israeliska övergreppen, jag inte skulle publicerat annars. Dessutom blev det ju nu en möjlighet för mig att uppmärksamma den utmärkta organisationen Gaza Youth Breaks Out. Jag vet att hon tror att hon gör något bra för högerzionisterna, men det fungerar allts tvärt om

  3. ”Jag vet att hon tror att hon gör något bra för högerzionisterna,”

    – Oj vet du att hon tillhör dem? :O Är inte de farliga att ”bråka” med? Du kanske måste vara försiktig..

Kommentera

