Palestinas barn – i bilder (via Occupied Palestine | فلسطين)

Children of Palestine - in pictures

Du må råna mig på de sista centimeterna land

och kasta mina ungdomar i fängelse

Du må släcka den blekaste låga i vargtimmen

Och förvägra mig min Mammas kyss

Då må råna mig på de sista fragmenten av mina drömmar

och stjäla våra barns lycka i att fira Eid i nya kläder

du må bygga murar och fler murar runt mig, solens fiende!

Men vi kommer aldrig att kompromissa!

Och jag kommer att kämpa till pulsens sista slag slår  …Läs mer på engelskaفلسطين

Kommentera

