Jenny Wrangborg: Från en människa till en annan över världshav.

Läs gärna Jenny Wrangborgs gästkrönika i dagens Allehanda. Hon formulerar elegant StGs-arbete:

För lite mer än ett år sen köpte jag min första säck med cement någonsin. Känner man mig kan man tycka att det är lite konstigt att jag överhuvudtaget behöver cement. Jag har inget hus, jobbar inte i byggnadsbranschen, håller inte på med udda konstprojekt. Säcken med cement var ändå en av byggstenarna i någonting stort som kräver både stor vilja och många människor.

Kommentera

