Se Gazas tårar

Ta er gärna tid att se Vibeke Lökkeberg och Terje Kristianssons briljanta film om massakern mot Gaza, Gazas tårar. Den är på lättförstådd norska, och eftersom det inte verkar aktuellt att visa den på SvT med svensk textning, så är den intresserade nödgad att se den på Norsk teve. Men för de flesta svensktalande personer är det inte så svårt.

Den handlar om tre barn och hur deras liv gestaltar sig under och efter Gazakriget vintern 2008-2009, då de förlorade sina föräldrar. Det är det äkta paret Vibeke Lökkeberg och Terje Kristiansson som gjort filmen på distans, eftersom de inte fick tillstånd att åka in i landet, rapporterar radions P1

En reaktion på ”Se Gazas tårar

  1. Hej igen.. Jag såg att den där Lewanu skrivit direkt till personen ovan om bland annat din blogg och tänkte att du säkert är intresserad av vad hon skrev. Jag har inte sett några kommentarer från henne här, har hon slutat att skriva och förfölja dig?

    Hej Sven, jag har fått en mindre brevflod från henne. På senare tid dock inget nytt i argumentations/påstående väg. Därför har jag tagit bort hennes inlägg omgående. Om jag förstår saken rätt så är hon en kristen/sofistisk person, och vi är fixerade som hatobjektet nummer ett.
    Hon har kallat mig ”feg” (i olika varianter, hatisk etctera). Sånt är inte roligt i längden. Hon har skrivit mängder med antisemitiska och islamofobiska utfall. Sånt är inget jag vill publicera, så nu ignorerar jag henne helt enkelt.

Kommentera

